ΙΕΛΚΑ: Αύξηση τζίρου, αλλά και λειτουργικού κόστους για τα σούπερ μάρκετ
ΙΕΛΚΑ: Αύξηση τζίρου, αλλά και λειτουργικού κόστους για τα σούπερ μάρκετ
Πάνω από 160 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι ήταν το πρόσθετο λειτουργικό κόστος για τα σούπερ μάρκετ το 2020 προκειμένου να διαχειριστούν την πανδημία, ενώ ανάλογο εκτιμάται ότι θα είναι το πρόσθετο κόστος και το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), από τα 160 εκατ. ευρώ το εργασιακό κόστος είναι 130 εκατ. ευρώ (εννοείται το επιπλέον). Βασική αιτία, οι πολλές νέες προσλήψεις στις οποίες προχώρησαν το 2020 οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω της διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, ειδικά στο πρώτο κύμα της πανδημίας, του ελέγχου του αριθμού ατόμων στην είσοδο των καταστημάτων, της απολύμανσης, της αδειοδότησης προσωπικού λόγω προστασίας ευπαθών ομάδων, γονικών αδειών, αλλά και της αξιοποίησης νέων καναλιών πώλησης όπως είναι, πχ τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, οι τηλεφωνικές παραγγελίες, η διανομή κατ’ οίκον κ.λπ.