Home Logo

Επιχειρηματική Πληροφόρηση

Έναρξη λειτουργίας ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ «ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε.» στη Π.Ε. Μαγνησίας

  • Αρχική
  • Επιχειρηματική Πληροφόρηση
  • Έναρξη λειτουργίας ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ «ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε.» στη Π.Ε. Μαγνησίας

Έναρξη λειτουργίας ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ «ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε.» στη Π.Ε. Μαγνησίας

 

Με σχετική επιστολή η ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ «ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε.» ενημερώνει τα ακόλουθα: «Με τη παρούσα επιστολή θέλουμε να σας ενημερώσουμε για την έναρξη πλήρους

λειτουργίας του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών,

Κατασκευών & Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) "ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε." στην Περιφερειακή Ενότητα

Μαγνησίας βάσει του 1ου & 8ου σχετικού.

Η ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε. αποτελεί Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων

(ΣΣΕΔ) Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ), εγκεκριμένο από τον Ελληνικό

Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ). Ως ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ είμαστε υπεύθυνος φορέας για την

εναλλακτική διαχείριση ΑΕΚΚ στις περιοχές εμβέλειάς μας, σύμφωνα με το 1ο και 8ο

σχετικό. Η ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε. έχει εμβέλεια σε 60 νομούς και συνεργάζεται με 100 και πλέον

μονάδες επεξεργασίας – ανακύκλωσης ΑΕΚΚ, ενώ επεκτείνει δυναμικά τη δραστηριότητά

της.

Στη Π.Ε. Μαγνησίας λειτουργεί Μονάδα Επεξεργασίας και Αξιοποίησης ΑΕΚΚ στην

Λατομική Ζώνη Ι, της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Γεωργίου, της Δημοτικής Ενότητα Φερών,

του Δήμου Ρήγα Φεραίου με την επωνυμία « ΝΤΑΟΠΟΥΛΟΣ Κ. κ. Β. & ΣΙΑ ΑΒΕΤΑΕ», είναι

δε συμβεβλημένη με το ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ «ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε.».

Χάρτης εντοπισμού της Μονάδας Ανακύκλωσης περιλαμβάνεται και στον ιστότοπο της

ΑΝΑΚΕΜ (www.anakem.gr).

Τα ΑΕΚΚ οφείλει κάθε υπόχρεος, όπως οι Δήμοι, η Περιφέρεια, οι ΔΕΥΑ, οι επιχειρήσεις

και Οργανισμοί παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, οι κατασκευαστές ιδιωτικών και

δημόσιων έργων, να τα διαχειρίζεται με βάση την ΚΥΑ 36259/1757/Ε103 και το Ν.

2939/2001 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, λαμβάνοντας υπόψη και τις διατάξεις του Ν.

4042/2012. Τα ΑΕΚΚ απαγορεύεται να διατίθενται στο ΧΥΤΑ, αλλά πρέπει να οδηγούνται

σε ειδικά αδειοδοτημένες μονάδες επεξεργασίας που συνεργάζονται με εγκεκριμένο ΣΣΕΔ

ΑΕΚΚ.

Με βάση τα παραπάνω, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα ακόλουθα, προκειμένου να

εξασφαλιστεί η εναλλακτική διαχείριση των ΑΕΚΚ στα έργα των φορέων σας, αλλά και στα

ιδιωτικά έργα στα διοικητικά σας όρια, με γνώμονα την ορθολογική διαχείριση του

περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων:

  1. Στα δημόσια έργα που αναθέτει ο φορέας, σύμφωνα με το άρθρο 7 της ΚΥΑ

36259/1757/Ε103/2010, οι ανάδοχοι υποχρεούνται να υποβάλλουν Στοιχεία για τη

Διαχείριση των Αποβλήτων (ΣΔΑ) που θα παραχθούν από τη δραστηριότητά τους

και επικυρωμένο αντίγραφο της σύμβασης του διαχειριστή με εγκεκριμένο ΣΕΔ

ΑΕΚΚ ή υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή ότι θα συνεργασθεί με εγκεκριμένοΣΕΔ

ΑΕΚΚ πριν από την έναρξη των οικοδομικών εργασιών ή των έργων τεχνικών

υποδομών. Η Υπεύθυνη Δήλωση δεν υποκαθιστά την υποχρέωση σύναψης

σύμβασης με ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ, γι ́ αυτό ενδείκνυται ο φορέας να ζητήσει από τον

ανάδοχο να υποβάλει Σύμβαση με ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ πριν από την έναρξη των

εργασιών, ώστε από την αρχή να υπάρχει συνεργασία και παρακολούθηση της

ροής και εναλλακτικής διαχείρισης των αποβλήτων. Αυτό θεωρούμε ότι διασφαλίζει

και την ευκολότερη επίβλεψη, καθώς η αρμόδια Υπηρεσία σας είναι υποχρεωμένη

να λάβει υπόψη της την τελική βεβαίωση παραλαβής των ΑΕΚΚ από το

συμβεβλημένο ΣΣΕΔ, προκειμένου να εκδώσει βεβαίωση περαίωσης του

έργου και να πληρωθεί ο ανάδοχος.

Εξάλλου, μετά την εφαρμογή της 6ης σχετικής εγκυκλίου, είναι σαφές ότι το κόστος

υποδοχής των ΑΕΚΚ στις μονάδες επεξεργασίας – ανακύκλωσης δεν περιλαμβάνεται

στις τιμές μονάδας των άρθρων του Κανονισμού, πρέπει δε να ενσωματωθεί

στους προϋπολογισμούς των έργων δημοσίων συμβάσεων με τη σύνταξη

σχετικού άρθρου.

  1. Το υλικό απόξεσης ασφάλτου αποτελεί απόβλητο και είναι υποχρεωτικό, να το

διαχειρίζονται οι ΟΤΑ ή ο ανάδοχος έργου συντήρησης και επισκευών οδοποιίας

μέσω ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ σύμφωνα και με το 9ο σχετικό, διαδικασία που διασφαλίζεται με

την απαίτηση των Υπηρεσιών σας για υποβολή σύμβασης του αναδόχου με ΣΣΕΔ

ΑΕΚΚ πριν από την έναρξη των εργασιών.

 

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Αποβλήτων (ΕΚΑ) και την εθνική νομοθεσία,

το υλικό είναι απόβλητο με κωδικό 17 03 02 (μείγματα ορυκτής ασφάλτου εκτός

εκείνων που περιλαμβάνονται στο σημείο 17 03 01”).

  1. Όσον αφορά στα ιδιωτικά έργα, σύμφωνα με το άρθρο 7 της ΚΥΑ

36259/1757/Ε103/2010 & το άρθρο 89 του Ν.4685/2020, για την έκδοση άδειας

από την Υπηρεσία Δόμησης, απαιτείται Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΣΔΑ) και

σύμβαση συνεργασίας με εγκεκριμένο ΣΣΕΔ. Πριν την έναρξη των εργασιών, ο

ιδιοκτήτης του έργου καταθέτει στην ΥΔΟΜ εγγυητική επιστολή έως 0,5% του

προϋπολογισμού, η οποία επιστρέφεται μετά την υποβολή βεβαίωσης παραλαβής

των ΑΕΚΚ από το συμβεβλημένο ΣΣΕΔ.

Έχοντας υπόψη την κρισιμότητα της διατήρησης και βελτίωσης του περιβάλλοντος

στην περιοχή σας, απευθυνόμενοι ιδιαίτερα στους ΟΤΑ Α' βαθμού, παρακαλούμε να

μεριμνήσετε ώστε η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου σας να τηρεί τη διαδικασία

υποβολής σύμβασης με εγκεκριμένο ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ προκειμένου να εκδώσει

άδεια δόμησης ή άδεια κατεδάφισης, ή να δώσει έγκριση εργασιών μικρής

κλίμακας. Επισημαίνουμε ότι η ανεξέλεγκτη απόρριψη Αποβλήτων ΕΚΚ εκτός της

ρύπανσης, προκαλεί και επιπλέον κόστος στους Δήμους οι οποίοι, στο πλαίσιο της

αρμοδιότητας τους για την καθαριότητα του δημόσιου χώρου, οφείλουν να τα

συλλέγουν και να τα διαχειρίζονται με βάση τη νομοθεσία, δηλαδή με ανάθεση σε

αδειοδοτημένη μονάδα και ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ.

  1. Τα ΑΕΚΚ που παράγει κάθε φορέας από έργα αυτεπιστασίας ή τα ΑΕΚΚ των οποίων

τη διαχείριση δεν αναθέτει σε ανάδοχο, οφείλει να τα διαχειριστεί, σύμφωνα

με τη νομοθεσία, συμβαλλόμενος με ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ.

Περισσότερες πληροφορίες, καθώς και πλήρη τεκμηρίωση σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο,

μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας www.anakem.gr».

 


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

banner imagebanner imagebanner imagebanner imagebanner imagebanner imagebanner image
banner imagebanner imagebanner imagebanner image
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
    ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ 176,
    Τ.Κ. 38221 ΒΟΛΟΣ
  • info@cci-magnesia.gr
  • Τηλ.: + 30 2421094700
ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
  • Δευτέρα και Τετάρτη:
    07:00 – 15:00 και 18:00 – 20:00
    Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή:
    07:00 – 15:00
© 2015 Επιμελητήριο Μαγνησίας     Web Design & Development SGA.GR