ΣΕΛΠΕ: Οι λογαριασμοί έγιναν η μεγαλύτερη δαπάνη για τα νοικοκυριά
ΣΕΛΠΕ: Οι λογαριασμοί έγιναν η μεγαλύτερη δαπάνη για τα νοικοκυριά
Επιδείνωση παρουσιάζει το καταναλωτικό κλίμα το τελευταίο εξάμηνο και οι προσδοκίες για τους επόμενους 6 μήνες είναι χαμηλές, ενώ ένας στους δύο καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο και θα αυξήσει τις δαπάνες για λογαριασμούς όπως δείχνει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Σύμφωνα με την έρευνα ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής (σχήμα 1), τον Ιούνιο του 2022 διαμορφώθηκε στο -64, μειωμένος σε σχέση με τον μήνα βάσης, τον Οκτώβριο του 2019 και μειωμένος σχέση με την αντίστοιχη μέτρηση του Ιουλίου 2021. Την ίδια ώρα, έντονη είναι η αρνητική επίδραση του κόστους ενέργειας στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Το 45% εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφέλειας θα είναι αυξημένες. Αντίθετα, το 53% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το δεύτερο εξάμηνο 2022 θα είναι μειωμένες, και μόλις το 17% ότι θα είναι αυξημένες.